Telefonförsäljare.

Hej. Jag tänkte bara prata lite om något som ag stör mig på men som ibland kan vara roligt (inte ofta)
Nämligen....... Telefonförsäljare! Asså inte sånna som säljer telefoner som man antagligen tror. Utan sånna som försöker sälja saker genom ett telefon samtal.
För mig är det i alla fall så att dom nästan alltid ringer vid jobbiga tillfällen. Tex: När man äter middag, ligger och halvsover framför Tv:n kollar på något/någon jätte spännande program/film.
Och så är det typ aldrig man köper något heller! Men asså jag vågar ju inte bara lägga på så fort den säger "Hej jag kommer från tankrämsföretaget AB (inte för att jag någonsin hör var dom kommer ifrån) för tänkt om det är något viktigt, eller i alla fall något som mamma och pappa är intresserade av.
Men men en annan sak som jag tycker är väldigt fräckt, är att ibland så händer det att det ringer på telefonen och så klart går någon och svarar (ibland jag) och så är det helt tyst. Man hör bara några andra försäljare prata med sina kunder, så dom brukar alltså typ ha en lista på massa folk och så ringer dom upp dom typ samtidigt eller något, och sen så ser dom vilka som är hemma och då ringer dom! Det kanske inte låter fräckt, men jag gillar det i alla fall inte!
Sen så ska vi ju inte bara snacka skit, för vissa är faktiskt sjukt roliga! Tillexempel för några dagar sen ringde en kille, och frågade om min pappa var hemma och då sa jag nej med en konstig röst. OCh så svarade han okej med samma konstiga röst, så vi pratade jätte mysko med den konstiga rösten båda två. Det var faktiskt lite kul. Det har hänt andra saker också. En gång sjöng en kille, asså inte en låt utan han sjöng liksom "Hej jag kommer från tandkrämföretaget AB" Haha.
Nu var det nog om dom.
Ps; Inget illa menat mot personerna, det är bara yrket jag inte gillar så hemskt mycket ibland :P

Kommentarer
Postat av: Jennica - 18 år och gravid

Följa varandra via bloglovin? :)


URL: http://jennica.spotlife.se @ 2011-05-25 @ 13:16:50

Kommentera inlägget här:

När det står en liten röd stjärna (*) vid ett fält betyder det att det fältet måste fyllas i för att kommentaren ska kunna visas :)<3

* Ditt namn:
Kom ihåg uppgifterna?

Din E-mail: (Visas bara för mig)

Länk till din hemsida/blogg (valfritt):

* Här kan du kommentera tills du sprängs:

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0
    BLOGGDESIGNEN GJORD AV: ELLEN NILSSON